HOTTEST FOLLOWER ^_^

Wednesday, March 20, 2019

cara tracking nombor pos laju / cara tracking abx express




salam semua dah berhabuk blog ni, ok hari ni aku share cara nak tracking nombor pos laju .
sebelum tu mesti tertanya, apa benda nombor tracking tu?? okay setiap pembelian online ada nombor tracking di borangnya , tak kisah kau guna skynet ke, gdex ke , kurier apa pun harus ada nombor tracking. nombor tracking adalah sistem untuk jejak dekat mana barang yang korang beli . bila tarikh penjual pos ? dia dah sampai ke daerah kau ke belum?? semua detail kau boleh check supaya tak termiss bila abang pos laju nak hantar barang . 

1. ini nombor tracking pos laju , penjual akan bagi nombor tracking ni supaya mudah kerja kau nak check delay ke tersangkut dekat pokok ke :P


2 . masuk ke laman web www.tracking.my  , isikan nombor tracking di dalam kolum dan click search , seperti gambar dibawah .

3. Akan keluar detail lengkap dimana barang korang berada , seperti contoh di bawah , barang telah diterima oleh pemiliknya bernama syafina , bila tracking korang nampak ada tulis OUT FOR DELIVERY , bersiap sedia tunggu abang pos laju nak hantar barang korang , so tak adalah gelabah sangat kan , get ready dah . jika tunggu masih tak ada delivery segera ke pos laju / pejabat pos berdekatan dan bawa tracking number sebagai rujukkan  .


4. ini aku sertakan contoh detail yang boleh kau baca, bila masa penjual pos barang kau , siap ada tarikh dan masa dan perjalanan barang ke negeri kau . 
5 . ok mudahkan? jika ada delay atau barang tak bergerak sila terus call pos malaysia dan berurusan dengan mereka , ketahuilah penjual hanya menunaikan tanggungjawab pos sehingga ke kaunter pos laju / pejabat pos sahaja , yang membuat penghantaran adalah pihak pos malaysia . ini nombor customer service pos malaysia 1-300-300-300 , tapi aku sarankan walk in terus sebab susah jugak nak contact mereka . 

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


Cara tracking abx express 

1. Sama juga dengan kaedah tracking pos laju , cuma dia hanya ada number tak ada huruf .

Tracking number di bawah barcode dalam bulatan purple .

2. Masukkan tracking number abx express dekat www.tracking.my . Kemudian click search , nanti keluar segala detail perjalanan barang korang ya .

3. Courrier swasta macam abx express , skynet , gdex kadang-kadang di sesetengah kawasan mereka tak masuk ya dan pakai agent , so jika ada sebarang delay , korang tracking barang still stuck dekat daerah korang , call pihak courrier atau terus walk in dan bagi no tracking sebagai rujukkan di kaunter ya .

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...